Haluatko kasvattaa myyntiä ja nostaa kaupanteko prosenttisi seuraavalle tasolle? Listasin kymmenen myynnin täsmälääkettä, ole hyvä:

1. Esitä kysymyksiä ja kuuntele asiakastasi
Kysy, kysy, kysy. Mitä paremmin ymmärrät asiakkaan tilanteen, sen paremmin ymmärrät mahdolliset tarpeet.
2. Hyödynnä referenssit
Kerro asiakkaalle tulokset, mitä muiden asiakkaiden kanssa olet saanut aikaan. Joko sinun nettisivuiltasi löytyy asiakastarinoita tai videoita? Kysy asiakkailta, kenelle sinun kannattaa soittaa seuraavaksi.
3. Oleta, että asiakas ostaa
Keskustele siten, että asiakas olisi jo ilmoittanut ostavansa.
4. Erotu joukosta
Jätä hyvä ensivaikutelma. Lupaa rohkeasti ratkaista ongelma, osallista asiakastasi.
5. Kerro tarinasi visuaalisesti
Videot, kuvat ja animaatiot auttaa viestimään asioita ymmärrettävästi.
6. Vastaväitteiden voittaminen myynnissä
Vastaväite kertoo, että asiakas harkitsee ehdotustasi. Harjoittele vastaamaan yleisimpiin vastaväitteisiin.
7. Älä panttaa tietoja ennen kaupan päätöstä
Kertomalla asioita etukäteen annat maistiaisia osaamisestasi asiakkaalle ja rakennat luottamusta. Asiakkaan on siten helpompi tehdä ostopäätös.
8. Ymmärrä, mikä motivoi asiakkaitasi ostamaan
Ymmärrä asiakkaan näkökulmat ja tarpeet. Mitä paremmin pystyt asettumaan asiakkaan asemaan, sen paremmin osaat vedellä oikeista naruista.
9. Hae päätös
Kyllä tai ei on aina parempi kuin ehkä tai myöhemmin.
10. Yllätä asiakkaasi positiivisesti
Ylitä asiakkaasi odotukset! Aina!
Jos pystyt joka kerta tuottamaan jonkun pienen bonuksen asiakkaalle, niin voit olla varma, että asiakas palaa luoksesi kerta toisensa jälkeen.
Bonusvinkki (Tämä jo yhdestoista!)
Ole oma itsesi ja luota persoonaasi. Liian lipevä myyntimies jää usein ilman kauppaa.
